04 juni 2010

planering och efterrätt

DSC00296

Nu har jag suttit en stund och planerat nästa veckas mat. Det är något jag gör 1 gång i veckan. Mycket lättare att veta vad som ska tillagas varje dag och mycket enklare att skriva shoppinglista. Sen är det även lättare för Johan att veta vad som ska göras så slipper han fundera på vad han ska göra när jag tränar. Han har nämligen inte lika bra fantasi när det gäller mat som jag. Många fördelar var det med det hela.

DSC00297

Sen har jag även hunnit göra en efterrätt till mej och Johan. Eller gjort och gjort, vispat ihop ett pulver med lite mjölk. Inte så avancerat som det låter. Men gott är det.

Det är Engströms citronmousse. Älskar verkligen deras efterrätter. Allting är så himla enkelt och så himla gott. Verkligen något jag rekommenderar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar