11 februari 2011

efterlysning

Jag gör en efterlysningen efter sol, värme, is- och snöfria gator, sen kvällar ute på en solig altan! Var är ni. Längtar som tusan efter att få slippa ta på sig tusen lager med kläder för att överleva en färd till jobbet. Jag längtar efter att få ha på mej sandaler, kjolar, klänningar och tunna kläder.
Behöver ha vår och värme. Behöver få solljus och få känna mej levande.

Det är ju tur att vi har en resa till London inboka i slutet av april. Så jag kanske hinner få vår några dagar till utöver det vi har här hemma. Det brukar nämligen vara betydligt mycket varmare i London den tiden på året än vad det är här.
Förra året när vi var över i mitten av april så hade vi 20 grader varje dag och solen sken. Vi kunde gå i kortärmat på kvällarna. Så det vore ju underbar om det vore så i år igen.
Och med tanke på att den här vintern liknar mer och mer den förra så har jag inga större förhoppningar om att vintern ska vara över till påsk utan den kommer fortsätta och vi kommer även i år se snö på midsommar!

Måste flytta utomlands under vinterhalvåret. Det är något som jag ska jobba på så jag kan, i framtiden, åka utomlands och bo i 6 månader så jag slipper snö, mörker och slask!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar