22 augusti 2010

tidig morgon

Eller blev det verkligen det? Ja tidigare än vad jag hade räknat med, med tanke på att Dante var vaken fram till halv nio i går kväll. Men 7 är väl godkänt Hopps bara att han inte blir så himlans trött och gnällig idag.
Det som är skönt när man vaknar så här tidigt är man har tid att sitta och smurfa utan att det är någon som stör. För på morgonen så är Dante för trött för att orka busa och bråka. Så då får jag sitt i lugn och ro.

Söndag med sol vaknade vi till idag i alla fall. Det tycker jag verkligen om. Hoppas det håller i sig hela dan, då kan man kanske ta sig en eftermiddagsfika i sensommar solen på balkongen.
På schemat idag står det bakning för hela slanten. Bullar ska bakas och det komemr förmodligen bli något mer medans jag ändå håller på. Det vore skönt om jag kunde förbereda så mycket som möjligt inför Dantes födelsedag. Eftersom det är flytt samtidigt.

Ha en FABULOUS dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar