03 november 2010

utbildning och simning

Jag gjorde aldrig ett inlägg igår om den där underbara utbildningen som jag gick igår, och även idag. Det är en köttutbildning som jobbet anordnar. Den var riktigt intressant och skoj. Utbildaren som heter Arnold är hur bra som helst. Man tycker aldrig att det är tråkigt och han håller intresset vid liv hela tid. Han berättar små roliga och intressant historier från förr. Sen delar han med sig av recept oxå.
Igår var det bara teori och idag var det praktik. Arnold styckade en halv gris och visade alla detaljer och berättade närmare vad dom används till och hur man kan skära dom.
Jag är riktigt nöjd över att jag fick gå den här utbildningen.

Om en timme ungefär ska jag möta Therese utan för Kristiansborgsbadet för lite kvälls simning. Måste ju göra nåt för att hålla fläsket i trim.
När jag kommer hem sen så är det fotboll som gäller. Idag tar Chelsea emot Moskva hemma på Stamford bridge!

Ha en lovely kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar