19 juni 2011

familjemiddag och regnig söndag

Gud vilken grå och trist dag det varit. Ast på något underligt sätt så har det varit skönt. Varför vet jag inte.
Dagen har ägnats åt att slipa och börja måla byrån i hallen. Den var ekfärgad förut men det passade inte in i hallen så nu ska den bli vit. Hallen är ganska mörk i övrigt så då vill jag ha en ljus byrå!
DSC00789
Så nu är hela badrummet ockuperat med grejer. Det är tur att vi har två badrum. Jag hoppas den blir bra. Har bara grundmålat den nu. I morgon ska jag iväg och handla högblank färg så jag kan färdigställa det hela. Jag hoppas verkligen att det blir bra.
Visar det färdig resultatet sen.

Till middag idag blev det Toast till Dante och en tonfiskwrap till mej. Gott och enkelt.
DSC00788 DSC00787
Till wrapen så blandade jag 3 msk lätt crème fraiche, 1 tsk majonnäs, 1 burk tonfisk i vatten, 1 kokt tärnat ägg, ½ hackad rödlök och så lite salt och peppar.
La bandnigen på salladsblad och paprika och vek ihop. Smaskigt. Jag använde ungefär hälften av röran, resten sparade jag till en annan dag.
I sin Toast hade Dante smör, ost och skinka.

Igår var vi i Eskilstuna på besök hos mamma. Vi firade även min syster som fyllde 23 i torsdags.
Det var bara dom närmsta “sörjande” som var där. Det bjöds på jordgubbstårta, kakor och så grillad ytterfilé med sås, sallad och potatis. Mums var det!
Bjuder på lite bilder.
DSC00781
DSC00783
DSC00784
DSC00785

Nu ska jag slänga mej i soffan och slappa framför tvn innan det är dax att sussa. Nästa vecka är en 4 dagars vecka :) det tackar vi för!
Puss på dej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar