07 juni 2011

produktiv tisdag

DSC00757
Började med att jag fick gå tidigare från jobbet idag. Det tackar jag för nu när det är sånt underbart väder ute. Åkte hem och sov en halvtimme.
Sen åt jag mellis och skrev veckomatsedel och inköpslista.

Hämtade Dante halv fyra och då var det bara att åka hem och roa honom. Efter en stund ville han titta på tv och då passade jag på att ligga i solen en stund.
Men som vanligt blir jag rastlös efter en halvtimme. Det är väldigt irriterande att jag inte kan ligga och bara njuta av att vara ledig. Men men det är som det med den saken.

DSC00760
Till middag idag så blev det ugnspannkaka med skivade jordgubbar och vispad grekiskyoghurt smaksatt med vanilj. Det var riktigt gott.
Du gör så här:

Pannkakan:
3 dl mjöl
6 dl mjölk
3 ägg
3 tsk vaniljsocker
25 g smör

Blanda mjölet med hälften av mjölken till en slät smet. Ha i resten av mjölken, äggen och vaniljsockret. Smält smöret i en plåt och häll i smeten. Grädda på 200 grader i 20-30 minuter.

Vispa 4 msk grekisk yoghurt, 2 tsk vaniljsocker och 1 tsk socker med elvispen. Servera det till pannkaka med skivade jordgubbar. Smaskens!

Har även hunnit med att tvätta (snart) 2 maskiner tvätt och så har jag klippt gräset. Och det är ruskigt tråkigt och j*vligt jobbigt.
Det är Johans jobb hädanefter. Ända fördelen var att det var sol och att man blir brun samtidigt som man klipper men det är fortfarande Johans jobb…
DSC00762

Puss på dej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar