12 februari 2012

Söndag igen

God morgon!

Då var det söndag igen. Den här söndagen ska vi på kalas hos Johans mormor som fyller 91 år idag. Kommer nog bli en och annan kaka och så lite kaffe.

har dom senaste dagarna varit helt slut. Tror (och hoppas) att det är förkylningen som gör att jag är så här. Den vill inte bryta ut riktigt men är tillräckligt jobbig för att jag ska vara trött. Om jag skulle få en krona för varje gång jag gäspar per dag så skulle jag lätt vara miljonär vi det här laget.

I fredags så flyttade Johan ner datorn från datarummet (som ska bli Styrbjörns rum) till under trappen. Idag ska vi väl orka skruva isär skrivbordet så vi kan ställa undan det sen. Målet den kommande veckan är att jag ska hinna måla båda bokhyllorna som ska stå i barnens rum.
För att jag ska kunna göra det så måste skrivbordet bort och alla kartonger oxå som står där. Så vi (eller Johan snarare) har lite att göra.

Igår så var det en ta-det-lugnt-dag. Eller ett försök till det. Dante är på ett riktigt jobbigt humör just nu. Han äter inte och han trotsa allt vi säg. Så jag är helt slut när jag är ensam med honom.
Saken blir inte bättre av att när jag varit upprörd och arg på honom så får jag sammandragningar och ont i huvudet. Så det kanske inte är så konstigt att mitt blodtryck hade stigit igen.
Måste hitta på något för att få honom att äta i alla fall. För får han bara i sig mat så blir det andra mycket bättre (hoppas jag). Men nu har vi sagt att äter han inte på dagis och hemma så får han inte titta på tv på kvällen. Så vi får väl se om det hjälper. Ska bli intressant att se.

425828_10150508681681741_584926740_9184221_984179968_n[1]
Bjuder på en magbild tagen i veckan.

Nu ska jag plocka upp mitt lilla monster ur badkaret. För annars så utvecklar han väl simhud mellan tårna snart.
Ha en skön söndag nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar