10 mars 2012

Inge mello här inte

Det känns som om vi är dom ända i hela Sverige som inte tittade på mellofinalen. Men här hemma har vi inte tittat på en ända deltävling. Förut så var jag helt besatt av det, men nu tycker jag att det är för mycket.
Upptäckte att dom kör dubbla filmer av BondSjuan. Först var det Goldfinger och nu visar dom Åskbollen.
Jag har sagt till Johan hela dan att vi ska titta på finalen, men så blev han lugn när det gick upp för honom att det var Bond som gällde. Tänkt vad lite Sean Connery kan lugna.

I torsdags var jag ju hos BM på kontroll och det slutade med att vi fick en tid på förlossningen för extra koll på eftermiddagen. Hade högt blodtryck plus att jag har haft ont i huvudet ett par dar. Sen tyckte BM att jag såg svullen ut i ansiktet. Men när vi kom upp till förlossningen så tyckte dom inte att det var någon fara, plus att efter en halvtimme liggandes kopplad till CTG apparaten så var mitt blodtryck hur bra som helst.
Men för säkerhets skull så ska jag på kontroll på måndag igen. Är lite rädd för att vi kommer behöva åka till sjukhuset igen eftersom jag har gått upp ett kilo sen i torsdags. Jag tror att det bara är vätska. För mina fötter har svällt ännu mera, kan knappt ha några skor alls länger…
Med min barnmorska så kommer det med all sannolikhet bli så, men den dagen den sorgen…

I dag var vi hos mamma på en fika. Kände att jag behövde komma hemifrån och så har Dante tjatat om mormor ett tag nu så vi slog två flugor i en smäll. Det blev ett kort besök men det var skönt att se sej om i världen lite. Har i stort sett bara sett vägen till stan, till dagis och till Maxi dom senaste veckorna. Så har det ju blivit en och annan tur till sjukhuset. Så det var välbehövligt att komma ut på andra vägar en stund.

Nu ska jag titta klart på Bond sen väntar sängen…

PS. I morgon är det BF så vi får se
om det kommer någon bebis. Tror inte det
men man kan ju hoppas…håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar