16 maj 2009

underbara lördag

Idag har det varit en helt undebar lördag. Vi har itne gjort speciellt mycket, utan bara varit. Vi var en timme i lekparken på eftermiddan. Det var väldigt populärt.

Lekparken ligger nämligen vid stora vägen så det äkte många bussar, lastbilar och bilar där så det var ju en massa att titta på. Sen var ju bollen med. Sparka boll är en stor favotit. Funderar på om ska sätt honom i fotbollskola när det börja bli dags för det. Vet inte vilken ålder det är? Men jag tror att det är från det att man är tre.

Annars så har vi varit inne och lekt. Just nu är det så att Dante inte kan leka själv. Vi tror att det beror på att vi var borta för två helger, hela helgen. Han blir jätteledsen så fort jag eller Johan går ur rummet eller ur hans synfält. Det är jobbigt men det går väl över...

Han har även drömt en massa mardrömmar den här veckan. Varje dag faktiskt. Lite jobbigt är det när man inte kan fråga honom vad det är. Han kan ju inte svara. Det måste vara frusterande för honom oxå. Vi hoppas verkligen att börjar prata snart. Det är ju på gång det hör vi men när är frågan.



I morron ska vi till Vallby och titta på djuren. Det ska bli skoj. Vi ska ha med oss fika och ha picknick hoppas på att vädret blir bra bara. Så länge det inte regnar så är jag nöjd. Jag tror att Dante kommer att tycka att det är skoj. Hoppas verkligen det. Han älskar ju djur.



Nu ska jag dricka grogg och zappa lite.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar