12 maj 2009

vad blir det för mat?

Denna titel hade/har ett matprogram som jag leds av Per Moberg. Han är en stor intsperationskälla till mej. Även fast jag inte lagar hans mat speicellt ofta. Men sättet han gör det på på minner om oss vanliga dödliga. Inte som alla dessa andra tv-kockar som förbereder och ska göra det med så lite kladd som är möjligt. Det är ju knappast så det går till i köket hos en vanlig familj när maten på kvällen ska göras. Inte hos mej i alla fall, fråga min sambo.
Nu så är det ju så att detta program har tyvärr slutat för säsongen. Jag längtar redan till nästa, jag hoppas att det blir en. Nu var det ju inte riktigt det här jag skulle skriva om. Det var ett sido spår.

Jag tänkte skriva om vad det blir för mat imorron.
Imorron tänkte jag laga kyckling. Med lime, citrongräs, parika, ris, lök, sallad och en kalla sås på creme fraiche. Mer än så vet jag inte. Men jag tänkte skriva in receptet imorron. Jag hoppas verkligen att det blir gott. Det är ju så här jag lagar min mat. Jag lagar sällan efter recept, utan jag använder dom som insperation. Så vi får väl se...reultatet får ni imorron.






Dagens recept:

Tomatsallad

1-2 tomater
7 rädisor
2 salladslökar

Hacka tomaterna i tärningar (medelstora). Dela rädisorna i halvor och skiva sen dom tunnt. Skiva upp salladslöken, hela kan användas om man vill ha mycket men jag brukar inte använda det gröna. Blanda allt i en skål och servera som tillbehör till maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar