20 september 2010

i politikens tecken

Ja det är precis vad den här måndagen har gått i. SD:s vara eller icke vara i regeringen. Är det bra att Alliansen sitter kvar i 4 år till? Var gick det inte bättre för rödgrönt? Är det inte det partiet med mest röster som styr? Ja mycket har det varit om detta val och om några veckor är det glömt.
Var jag står i det hela tänker jag inte avslöja för dej min vän. Jag är nämligen uppväxt med att man inte berättar vad man röstat på.

Nu till något helt annat. Johan fick ett samtal hem idag från polisen sambandscentral. Vad tänker man när man får ett sånt samtal? Vem har krockat? Är bilen snodd? Men icke. Inte ens i närheten av så spännande, en granne hade ringt om att bilen läckte bensin. Men tydligen var det ingen fara, han har varit under och dragit, luktat och känt. Tur var väl det. Räcker med att bromsarna är dålig och måste bytas.

Nu ska jag titta på Superstars och sen New York fruar.
Puss och kram på dej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar