10 oktober 2010

äventyr

Efter att vi vart på Maxi idag och handlat lite smått och gått så kom vi hem. Jag rensade kylen och ställde då ut ett glas med ättika på bänken. Vänder mej om och stoppar in allt i kylen och vänder mej om igen. Och då står Dante med glaset i handen och har det mot munnen han får i sig en liten klunk.
Jag ringer Johan som googlar det och där står det att man ska ringa sjukvårdsupplysningen så jag ringer 1177 och får rådet att åka till akuten. Väl där visar det sig att inte är någon fara men det är ändå bra att vi kom in. För man kan tydligen få brännskador inne i munnen och i organen.
Är inte förvånad över att det händer. Med tanke på vilken nyfiken son jag har så är jag mer förvånad över att det inte händer mer allvarliga saker här hemma.
Men listan på saker som han lyckats åstadkomma under sina 3 år är ändå ganska lång. Det är inte alltid han gör illa sig, utan bara skrämmer sig själv och oss. Men man blir väldigt van som mamma.

Nu ligger han och sover. Han var ganska trött efter besöket på akuten. Men som dom sa där, det verkar verkligen inte vara fel på honom.
Nu ska jag väcka honom och sen sätta igång med bullbaket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar