25 oktober 2010

räkningar och korv

DSC00584

Har precis gjort bland det tråkigaste jag vet, nämligen att betala räkningar. Finns det någon människa i hela den stora vida världen vi bor i som tycker det är kul?! Man borde ju tycka att det är skoj eftersom det ger en så himla mycket, men icke. Jag brukar försöka göra det samma dag som lönen kommer in på kontot. Så man vet hur mycket man kan spendera på annat. Och jag blir lika förundrad över varje månad att det går så grymt mycket pengar. Men jag har valt att leva som jag gör så det är bara att betala och se glad ut. Tur att vi är 2 som delar på dom i alla fall.

Till middag idag gjorde jag ugnsfalu med potatismos till. Det var väldigt längesen vi åt det här hemma och det var precis så gott som jag kom ihåg det. Spicade upp moset lite med vitlökspulver. Blir lite bättre smak på det och Dante är ju lika stort fan av vitlök som jag och Johan så han klagade inte. Utan han slukade sin portion med mat.

Nu ska jag återgå till mitt bloggläsande innan det är dax att slänga lillkillen i säng. Johan jobbar kväll så det är all alone ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar