16 maj 2011

Dagens middag

P5160311
Dagen middag bestod idag av lime piffade fiskpinnar med pommes och citronsås. Det var hur gått som helst. Jag rev limeskal över fiskpinnarna och saltade och pepprade med Lime Pepper från Santa Maria. Jag tycker det är supertråkigt med “vanliga” fiskpinnar såg brukar alltid krydda dom innan dom tillagas. Sen gör jag alltid fiskpinnarna i ugnen för då behöver man inge matfett, så då blir det lite smalare.
Körde pommesen först i en kvart225 grader och stoppade sedan in fiskpinnarna och körde klart allting. 


P5160309 P5160310
Undertiden blandade jag i ordning såsen som består av:
2 msk grekisk yoghurt
1 tsk majonnäs
saft av ½ citron
några droppar tabasco
skal av en ½ lime

Rörde samman allt och lät dens stå tills det i ugnen var klart.

Hackade även upp grönsaker. Dante älskar att sitta och plocka grönsakerna själv så därför brukar jag alltid lägg hans grönsaker i en skål eller på en tallrik. Ida så delade vi tallrik. Orkade inte mecka ihop en sallad. Sen ville han att jag skulle ta ett kort på hans tallrik oxå. Så här är den:
P5160312

Hoppas det smakar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar