16 maj 2011

sjukskrivning och Wii

Hemkommen från läkaren med ett sjukintyg. Men inga mediciner.
Jag fick träffa världens sämsta läkare. Hon kunde inte skriva på svenska och förstod knappt vad det var jag vill. Ville ha hostmedicin utskrivet men det ignorerade hon. Jag frågade vad jag skulle göra för att bli av med värken i bihålorna och då tittade hon frågade på mej.
När hon skulle skriva intyget så frågade hon sju gånger vad jag jobbade med och varför jag inte kunde jobba.
Jag var så frustrerad när jag gick därifrån. Var vänder man sig om man är missnöjd med sin läkare och inte tycker att man blivit bra bemött?

Jag kände bara att det är inte så ovanligt att inte bli förstådd. Jag blir inte det på jobbet heller, men då gäller det inte min hälsa utan då kan jag bara ignorera det. Måste verkligen ta och ta reda på hur man gör när man ska klaga på en läkare.

Har även hämtat hem huliganen. Han kom hem med blöta jeans, blöt mössa och jacka. Han hade legat i alla vattenpölarna på hela dagisgården.
Det första han frågade var om han fick spela när han kom och. Som den sjuka och trötta mamma jag är så fick han det. Speciellt eftersom jag lovat det igår.
P5160308

Dags att titta på reprisen av Sveriges Mästerkock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar