20 maj 2011

Klåpare!

Jag vaknade i natt (igen!) av att jag hade feber och att mina bihålor värkte så mycket att det kändes som om ögonen höll på att ploppa ut.
Ringde igen till min vårdcentral där fick jag prata med en jättetrevlig sköterska som tyckte det var jättekonstigt att jag inte fått något i måndags när jag var där. Så efter mycket om och men så ringde läkaren upp och meddelade att jag skulle få kåvepenin.
Går glatt till apoteket och hämtar ut det. Upptäcker när jag kommer hem att hon har skrivit ut för lite tabletter.
Ringer 1177 och frågar om doseringe kan vara rimlig och det är den och ordinationen är rätt. Så nu måste jag ringa igen till vårdcentralen på måndag och be dom skriva ut ytterligare tabletter så jag kan ta det jag ska.

Som om det inte vore nog så kom det ett brev från SEB idag om att jag måste skicka in ett autogiromedgivande.
Saken är bara den att det har jag gjort och den blev inte godkänd, två gånger!
Så jag ringer kundtjänst (även här igen!) och får även där prata med en hjälpsam person som berättar för mej att jag visst kan få avier hemskickat till mej (och inte som dom tidigare dumskallarna på SEB sagt att jag inte kan) istället för att ha autogiro. Och eftersom dom inte informerade mej första gången om jag var tvungen att stå själv på kontot för att dom ska kunna dra autogiro så bad han så hemskt mycket om ursäkt för sina klåpare till kollegor.

Så det har varit klåparnas dag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar