17 maj 2011

Tisdag

En mycket grå och regnig tisdag har det varit och är fortfarande. Det öser ner titt som tätt. Det känns ju så där när man tänker på tjejerna som springer Vårruset idag. Det skulle jag oxå ha gjort om jag inte hade varit sjuk.

Jag hämtade hem en väldigt trött kille från dagis idag. Han satt och sa i bilen att han var mycket trött.
P5170309 
Så när jag satt mej för att titta på Sveriges Mästerkock så la han sig på mattan och vilade. Ett tag lät det som om han sov, men när jag tittade till honom så var han vaken.
Annars så har dagen gått åt till att läsa recept. Tänkte passa på att leta reda på roliga, nya och spännande recept till nästa veckas matsedel. Jag hoppas jag har lyckats.

Apropå mat så blev dagens middag helt delikat! Parmesangratinerad kyckling med pasta och sås. Det var himmelskt gott.
Men det ska erkännas att tanke var att vi skulle ha haft ris till, men det var slut så blidde det pasta.
P5170311
Du behöver:
2-3 kycklingbröst
olivolja
BBQ & Grill Mesquite
Salt
Parmesanost

Sås:
grädde
smör
mjöl
hönsbuljongstärning
soja
tabasco

pasta

Dela kyckling i 2-3 bitar. krydda kycklingen och stek den i olja. Lägg dom sedan i en form och riv över ost. Stoppa in i ugnen på 200 grader i 15 minuter.
Koka pastan enligt anvisningarna på paketet. Undertiden gör du en sås med bottenredning. Ha i tabasco efter tycke och smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar