17 januari 2010

ett barn eller flera barn?

Jag har börjat följa tre serier som handlar om att få vardagen att gå ihop med många barn. Den ena är "Jon & Kate plus 8" och den andra är "6 barn i familjen"och den sista är "Familjen Annorlunda". Det jag förundras över hur dom orkar med vardagen. Jag tycker ibland att det är jobbigt med ett barn, hur orkar man med sex, åtta elelr tio?
Men något som man kan lära sig av dessa familjer är att man behöver ha ordning och reda och en massa kärlek och tålamod. Annars får man det inte att gå ihop. Rutiner är otroligt viktiga i deras vardag. Fatt om det inte skulle finnas, vilket kaos det skulle vara i dom här hemmen.
Men en sak är säker och det är att jag MAX ska ha 2 barn. Inge mer. För om det blir fler kommer jag få ett nervsammanbrott och hamna på psyk. Det kan jag verkligen garantera.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar