20 januari 2011

10 år och klåfinger

Idag fick jag ett brev i brevlådan. I det brev låg det en inbjudan till en återträff för oss som gick ut 9:an 2001. Det betyder att det är 10 år sedan jag gick ur 9:an. Det betyder oxå att jag är väldigt gammal. Eller i alla fall känner jag mej så.
10 år sen jag ur 9:an, kan inte riktigt fatta det. Har svårt att se mej själv som en som kan säga att jag gick ur 9:an för 10 år SEDAN!!!!
Men det är väl bara att acceptera läget. Om jag ska gå vet jag inte. Har två månader på mej att bestämma mej. Det är inte jättelockande men samtidigt så är man nyfiken på hur alla har det och vad alla gör. Ja vi får se hur jag gör.

Nu till något helt annat. Min lilla klåfingriga son har lyckats låsa min inloggningsdosa till internet banken. Det här betyder att jag måste ner till banken i morgon för att få en ny.
För det var ju inte bara att ringa kundservice och få en ny kod. Kille jag pratade med ställde några kontroll frågor så han skulle kunna veta att det var rätt person han pratade med. Och självklart var det något som inte stämde. Dom hade ett gammalt mobilnummer till mej. Och han kunde inte gå in och ändra det så länge jag inte kunde slå in en kod på dosan. Eftersom jag inte kunde uppge alla kontrollfrågorna så kunde han inte hjälpa mej.
Så då var det bara att välja i mellan att vänta 3-4 bank dar på en ny kod eller åka ner till banken i morgon och få en ny. Valet var enkelt men det är drygt. För jag måste stressa ner på stan i morgon innan banken stänger. Sen ska jag stressa till dagis.
Allt detta för att man har en klåfingrig son. Det är tur för honom att han är så söt och att jag inte kan vara arg på honom länge.

Nog om det. Sängen väntar snart har fortfarande en dag kvar på jobbet den här helvetes veckan!
Puss på dej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar