17 januari 2011

Logoped

HEJ!

Idag har vi varit till Logopeden med Dante. Det gick bra och han skötte sig. Det är väl klart vilket barn sköter sig inte när det får leka med nya leksaker och har tre vuxnas fulla uppmärksamhet?!
Vi fick övningar som vi ska göra hemma. Sen fick en hel lista med saker som vi kan göra för att få honom att lyssna och uppfatta ord. Bland annat ska jag i helgen sätta mej ner och göra en fotobok och en annan bok. Fotoboken ska bara innehålla bilder på honom så han är intresserad hela tiden. Och meningarna ska vara korta och enkla. Sen tänkte jag leta reda på tågbilder och göra en bok av den. Eventuellt tar jag kort på hans tåg och åker till Johans mamma och skriver ut dom på vanligt papper.

Så nu ska vi ligga i hårdträning när det gäller pratet. En sak som jag och Johan fick i “läxa” var att tänka på att inte prata så fort och inte så otydligt.
Jag hoppas att vi inte kommer behöva gå dit något mer, men det kan vi inte veta nu. Den 1 maj är sista dagen för oss att ringa  och boka en ny tid. Så det är några månader kvar. Det känns väldigt långt borta nu vill jag lova.

Nu ska jag laga mat så hörs vi om en stund!
Puss på dej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar