23 januari 2011

brödbak och snilleblixt

Håller på att baka bröd. Älskar verkligen hembakt bröd. Finns det något godare?!
Idag blev det 2 morotslimpor och 2 bondbröd. Eller bondbrödet är på jäsning fortfarande. Det som är bra när man bakar med jäst är att man kan göra saker under tiden som det jäser.
P1230084

Igår kväll så fix jag en snilleblixt. Eller ska jag säga att jag tog en idé från ett annat ställe. Jag tog en gammal nylonstrumpa och klippte sönder den och trädde den sen över en helt vanlig vit glaslampa från Ikea.
Den person som jag snodde idén ifrån var Laila Bagge. Hon gjorde ett inlägg i sin inredningsblogg (tror jag att det var) om att man kunde trä gamla nylonstrumpor över glas och använda som ljuslyktor. Då tänkte jag att man måste kunna göra likadant med en lampa. Och det funkade utmärkt.  Lampan hade från början ett väldigt skarpt vitt sken, nu har den lite mörkare och mysigare. Det passar bättre i sovrummet där lampan står.

P1230085

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar