22 januari 2011

eftermiddag

En eftermiddag med lite blandad kompott kan man ju säga att det har blivit. Dante och jag har suttit i hans rum och lagt pussel och övat på uttal precis som vi fick order om i från logopeden.
Vi har även hunnit med ett mellanmål bestående av fruktsallad till Dante och hallon/banan smoothie till mej. Gott var det.

P1220077

P1220078P1220082Här ser ni även den tröja som jag handlade till honom i går när jag var på stan. Dante älskar allting med stjärnor på eller som han säger “färnor”. Så det var givet att tröjan skulle bli en succé.

Nu till något helt annat. När Dante gick in badrummet för att tvätta sig efter mellis så säger han: “Mamma jag kissade matta och golv”. Med en suck går jag in för att ta reda på det, men då visar det sig att det är tvättmaskinen som läcker vatten. Suck! Ringde J och berättade den roliga nyheten och fick ett suck i örat. Så nu åker vi på att köpa ny tvättmaskin.
Gud vad vi ångrar oss att vi inte bytte plats på maskiner när vi flyttade. Det var ju vi tänkte att vi skulle göra, men slöheten P1220083slog in och vi orkade inte släpa maskiner upp och ner för alla trappor. Men men nu får vi en ny maskin i alla fall. 
Det var ju tur att vi hade en matta låg nedanför så den sög upp det mesta av vattnet.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar