15 april 2011

fredag

Äntligen fredag! Som jag längtat efter den. Den här veckan har inte varit skojig. Mycket att göra på jobbet, många små gnabb, storgräl, stress och en trött mamma är resultatet av ännu en arbetsvecka.
Så i helgen ska jag inte stressa och bara njuta av Dantes sällskap (Johan jobbar hela helgen).

Till middag idag blev det fläskfilé gryta á la pappa. Det är super enkelt och supergott.
Som jag kanske nämnt tidigare så älskar jag snabbar och enkla recept. Så det här är en favorit.
P4150163

Du behöver:

Fläskfilé
1 pkt bacon
3 dl grädde 40%
smör
Kocken Pepparmix
Salt

Så här gör du:

Klipp baconet och stek det knaprigt. Skiva fläskfilén, krydda med Pepparmixen och steken den. Lägg baconet och filén i en ugnssäker form och häll över grädden. Salt försiktig.
Ställ in i ugnen och låt stå där på 200 grader i 20 minuter.
Servera med ris och en stor sallad.

Nu ska jag njuta av ett glas vin, lite Polly och så lite Cheesecake senare!
Happy friday to you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar