10 april 2011

ute söndag

Har tillbringat större delen av dagen ute. Började med en promenad i skogen för att samla påskris. Sen blev det kaffe i lekparken med solen i ansiktet. Det är helt underbart med sol och värme. 

DSC00710
Jag älskar förövrigt min termomugg. Den köptes på Åhléns förra sommaren och kostade då 79 kronor. Det finns liknande i år igen för samma pris. Dom håller värmen riktigt bra oxå. En mugg jag rekommenderar.

Dante älskar verkligen livet ute. Jag får tvinga in honom för mat- och kisspaus. Det bådar gott inför sommaren.
Både jag och Johan tror vi kommer ha många fajter med honom på kvällarna under våren/sommaren.

Det blev även en grill lunch. Kebabspett med ris och vitlöks/basilika sås.
DSC00711
Kebabspetten är ICA:s egna som vi gör hos oss på HFG. Just den varianten vi åt idag är Hot, men den vanliga funkar lika bra den. Dante fick köttbullar som oxå dom grillades.

Receptet på vitlöks/basilika såsen:

2 msk Crème Fraiche
2 vitlöksklyftor
1 msk hackad basilika
salt och peppar

Blanda samman allt och låt stå och vila minst 15 minuter. Men den blir godare ju längre den står.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar