03 april 2011

Lunch ute och busborgen

Vi spenderade förmiddagen på busborgen. Och jag kan bara säga så att vi var inte ensamma. Det kändes som om hela Västerås var där samtidigt. Men det var en nöjd Dante som åkte därifrån och det var huvudsaken.
Självklart blev det fika där. Lite kaffe, en kaka och lite dricka. Allt för att fylla på energin.

När vi kom därifrån så var det dags för lunch. Det blev grillad korv med bröd. Och vi invigde våran altan med en enkel lunch ute. Så himla skönt att det äntligen börjar bli varmt. För det har det varit trots det gråa trista vädret det är ute.

DSC00701
Min favorit att ha på grill korven är lite senap och massor av ketchup, sen ska det ligga en ostskiva i korvbrödet. Vilken ost det är spelar ingen roll bara det är en ostskiva.

DSC00700 
Som vanligt är det Johan som sköter grillandet. Det är det som jag avsagt mej att göra när det gäller matlagning. Jag kan marinera, skära, hacka men jag vill inte grilla. Och Johan tycker att det är kul att grilla så då får han göra det.

DSC00699 
När man tittar på våran gräsmatta så kan man tro att vi har sjötomt. För jag har aldrig sätt så mycket vatten på en och samma gräsmatta. Det är riktigt djupt på vissa ställen. Dante klagar inte på vattnet, utan hoppar mer än gärna i det…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar