02 april 2011

Klant-Anna

Jag har tappar ner vårat minnes kort i ett litet fack i datorn. Där ligger det bra. Vi kommer inte åt det för tillfället och Johan tänker inte öppna datorn i kväll och ta ut det.
Jag är en riktigt klanter ibland. Eller ganska ofta om man frågar min kära sambo. Så det blir inga bilder idag och förmodligen inte i morgon heller.

Det jag skulle visa är en bild på en helt gudomlig god efterrätt och en fanatisk enkel middag. Till middag blev det pommes, lövbiff kryddat med pepparmix och så själklart lite bea.
Till efterrätt gjorde jag en äpplepuré. Det blev helt gudomligt god. Och jättesimpel.

Äpplepuré:

½ kg äpple
4 dl vatten
2½ dl socker
3 msk kanel
2 msk kummin

Koka äpplena mjuka i vatten. Mosa sönder dom med en potatisstamp eller en slev. Tillsätt kryddorna och sockret och koka i 10 minuter.
Mixa blandningen till en slät sörja. Ställ av spisen och låt svalna. Serva som den är eller värm den och servera den med lite vaniljglass.
Jag använde frysta äpplen men det går helt klart bra med färska.

nu ska jag mysa lite i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar