14 april 2011

Per Moberg och Tortellinisoppa

Dante badar och jag bloggar och läser bloggar. I bakgrunden har jag “vad blir det för mat?” med Per Moberg. I och för sig är det en repris men det gör inget kan titta på det igen.

Till middag idag gjorde jag Tortellinisoppa. Receptet hittade jag på Arla. Super enkelt var det och himla gott. Den skötte sig själv mer eller mindre. Ska pröva och ha den i matlåda i morgon, får se om det blir lika gott.
Tortellinisoppa

Recept:

150 g tortellini, färska eller torkade
2 msk vetemjöl
1 1/4 liter hönsbuljong
1 dl lätt crème fraiche
3 dl riven ost
1/2 dl hackad gräslök

Gör så här:
Vispa ut mjölet i lite kallt vatten i en kastrull. Häll på buljongen och låt koka upp. Lägg i tortellinin och koka enligt anvisningarna på förpackningen. Rör ner crème fraiche och ost i soppan och låt den smälta. Låt inte soppan koka mer. Strö över lite gräslök. Servera med ett gott bröd, gärna rostat.

Eftersom det var första gången jag lagade det här receptet gjorde jag precis som det stod i receptet. Men nästa gång så kommer jag använda mej av mer gräslök och lite peppar.
Men det här är verkligen något jag rekommenderar att pröva…

Bild och recept är taget från arla.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar