23 december 2009

dan före doppare dan

Jaha då var det dan före dan. Vad innebär det här hemma då? Jo det betyder det sista piffet, baket, matlagningen och städningen. Allt ska vara tipp topp tills i morgon. Håller på att tvätta den sista maskinen tvätt och ska snart gå och griljera skinkan och koka fudgen. Sen så är allting snart klart.
Har hunnit sprungit på stan idag oxå. Det var mycket folk men inte så himla mycket som jag trodde. Jag var iofs nere precis när dom öppnade. Skulle ha kläder till i morgon och det slutade med att jag köpte två par strumpor. Det fanns verkligen ingenting jag skulle vilja sätta på mej till imorgon. Så det blir en svart klänning, svarta strumpbyxor och vita över knees strumpor! Det får duga.
Jag ville bara önska dej en god jul! För risken finns att jag inte kommer hinna hälsa på dej i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar