14 december 2009

Lucia Dagen

Dante på tåget till Eskilstuna. Med en pepparkaka i handen!Dante hjälper mamma & mormor med lussekatterna
Man måste ju leka lite oxå!

God morgon!

Som ni ser så hade vi en ljuvlig Lucia dag. Den började med att Dante gjorde hans första tåg resa. Gissa om han var glad. Det var riktigt lyckat. Han är en riktig tåg älskare min son.

Vi åkte till Eskilstuna för att baka lussekatter, göra pepparkakshus och fira min minsta (just nu iaf) kusin Stella. Det var en riktigt lyckad daga. På tåget hem så hade jag en väldigt trött lite pojke. Det hade varit en lång dag. Vi åkte halv tio och kom hem halv sju. Men när vi klev av bussen så fick han ny energi och sprang nästan hela vägen hem. Han slocknade på en gång.
Jag ägnade kvällen åt att smurfa, glo på tv och äta ostbågar.
Idag har jag en lite lista med saker som ska göras. Det kommer bli en lång dag med en massa åkande. Men det är tur att Johan är hemma så Dante inte behöver utstå mer shoppande, mer i och ur bilen och en massa andrat som han så snällt utstod i lördags.
Ha en underbar måndag!
All kärlek till dej!


bjuder på ett litet videoklipp på när Dante leker....

1 kommentar:

  1. mosters gullprins=) söt pojke som är spänd inför tågresan

    SvaraRadera