10 december 2009

nobeldagen

God kväll kära bloggen!

Näst sista dagen den här arbetsveckan. Det betyder alltså att det är torsdag idag. Och det inte vilken torsdag som helst utan det är Nobeldagen idag. Det betyder att SVT ägnar hela dagen åt Nobel prisutdelning och Nobel middag. Det ända som verkligen känns värt att titta på är när alla kommer in och man får se klänningarna. Annars kan jag vara utan det.

Årets pristagare är:

Fredspriset: Barack Obama
Fysik: Charles Kao, Willard Boyle & George Smith
Kemi: Ada Yonath, Thomas Steitz & Venkatraman Ramakrishnan
Ekonomi: Elinor Ostrom (första kvinna att få det här priset) & Oliver E. Williamson
Medicin: Carol W. Greider, Elizabeth H. Blackburn & Jack W. Szostak
Litteratur: Herta Müller

För övrigt så har jag fixat mej en 3 dagars helg. Tyvärr inte fredag, lördag & söndag, utan det är lördag, söndag & måndag. Men det är helt klart okej. Alltid skönt med långhelg.
Vi hade tänkt att vi skulle åka upp till Våla och hälsa på Sussie och TIlly men hon är tyvärr inte hemma. Så vi får åka upp nästa helg.
Helgen är som vanligt fullspäckade med saker som måste göras. Julklappar ska inhandlas, granen ska kläs, Stella ska firas, knäck ska kokas, allt annat julgodis göras och sen ska det tvättas. Ja som ni märker är helgen fullbokad.
Men först ska jag klara av den sista arbetsdagen den här veckan. Den blir lite kortare än vanligt för det är lucia på dagis klockan 2. Så det ska vi gå på. Självklart tar jag kort och lägger sedan upp här i morgon. Nu ska jag kika lite på tv.

All kärlek till dej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar