11 mars 2011

Bajskorven skriver

Numera så kallas jag  inte mamma, utan jag kallas “bajskorv i toaletten”. Likaså Johan. Att det är så skoj att gå runt och säga bajskorv förstår jag inte. Men det är väl kiss och bajs åldern som infunnit sig.

Maten håller på att tillagas. Det blir rotfruktsgratäng med fläskfilé och sallad. Under tiden jag lagar mat så håller jag på att dricka vin. Känner hur lugnet har lagt sig och hur dom senaste dagarna håller på att försvinna bort.
Ibland så förstår jag hur man kan bli alkoholist. Det lugn man kan känna av att dricka en öl eller ett glas vin är helt osannolikt.
Det lugnet får jag aldrig annars, men det är väl det att jag slappnar av och glömmer alla bekymmer. Tankarna blir positiva  och livet känns lite lättare. Det är väl kanske därför hälften av svenska folket tar sig ett glas vin när dom kommer hem från jobbet på fredagen!

DSC00675

DSC00676

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar