07 mars 2011

Per Moberg

Per Moberg är en människa som väcker känslor. Alla möjliga faktiskt. Första gången jag såg honom var i Rederiet som psykopaten Viggo Strieber. Då avskydde jag honom. Sen när han dök upp i vita lögner så byggdes den känslan upp ännu mera.

Men med åren så har den känslan övergått till en mer imponerande känsla. Att man kan vara så himla duktig på att laga mat är helt fantastiskt. Gordon Ramsey släng dej i väggen. Så rolig, spontan och energisk kock har jag aldrig varit med om.
Självklart så har hans skådespelar karriär ett finger med i spelet. Han överdriver en hel del har han själv sagt i en intervju.

Men allting han gör ser så himla gott ut. Till och med saker jag aldrig skulle äta, skulle jag kunna tänka mej att pröva.
Per Morberg är med andra ord en förebild för mej i köket. Sen att han är snygg gör ju absolut inget…

Pers hemsida: http://www.permorberg.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar