27 mars 2011

kaffe

Kaffe, kaffe, kaffe. Ja, vad ska man säga mer än att jag är superberoende av det. Det är verkligen min stora last i livet.
Från att ha varit helt anti till att älska kaffe lika mycket som livet. En dag utan kaffe finns inte. Den tanken existerar inte. För utan mina 6-8 koppar om dagen skulle jag inte överleva eller fungera som människa. Utan morgonkaffet efter frukosten så är hela dagen förstörd. Det händer ibland oxå att det blir innan, men det händer bara på jobbet.

Det som är intressant är hur det kan variera i smak så mycket. Kaffet på jobbet ur automaterna eller bryggaren där är smaklöst och nästan lite sump aktigt i konsisten, medans kaffet hemma är fullt av smak och känns som silke i munnen.
En av anledningarna till att det blir mer smak hemma är nog för att vi har en kaffemaskin med hela böner. Dom mals precis innan kaffe bryggs. Att inte ha en sådan maskin är i dags läget helt otänkbart. Skulle aldrig kunna gå tillbaka till att ha vanlig kaffebryggare hemma. Det funkar självklart när man är ute och hälsar på folk eller är på stan och fikar. Det är inte så att jag inte dricker kaffet bara för att det inte är malt direkt. Om det skulle vara det så är det bara en bonus!P3270132

Jag är redan inne på min andra kopp kaffe idag. Helst skulle jag ha velat suttit ute i solen och druckit dom. Men det är väldigt kallt ute.
Annars är det helt underbart att få sitta med vårsolen i ansiktet och känna värmen från både solen och kaffet…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar