26 september 2011

Att vara gravid

Ibland funderar jag på vad jag har gett mej in på igen. Vad jag kan komma ihåg var det inte så här jobbigt att vara gravid förra gången. Men det var det säkert.
Halsbränna, ryggont, trötta fötter och trötthet.
Varför kommer man inte ihåg dom här grejerna när man vill bli gravid för?

Jaja nog tjatat om hur jobbigt det är. Det är ganska så underbart oxå ibland. I alla fall nu när man känner den lilla skrutten röra på sig. Känna sparka och buffel.
Gick från jobbet tidigare idag för vi klara. Det var skönt att komma hem och få lägga sig ner och bara vila. Helt tyst i huset var det. Inte ett ljud! Det är dom få stunderna som jag uppskattar mest sen jag blev mamma. Tystnaden och min ego tid. Det har jag gjort ända sen Dante var liten bebis.
Då var den bästa stunden på hela dan när Dante låg och sov och Johan jobbat och jag kunde dricka mitt förmiddagskaffe i lugn och ro.

Apropå kaffe, så har jag börjat dricka kaffe igen. Tänkte försöka bli av med Cola beroende. För jag tror att kroppen vill åt koffeinet. Än så länge funkar det hyfsat bra. Så länge jag dricker kaffe hem och inte på jobbet. För jobbets kaffe är riktigt vidrigt, förstår inte hur jag kunnat dricka det förut….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar