25 september 2011

full fart framåt….

Ojoj vad jag har hållit igång dom senaste två dagarna. Ingen ro ingen vila. Och det känns i min stackars rygg. Men det har helt klart varit värt det!

I fredags när jag slutade jobbet så var Sussie och Tilly på besök för att fira Johan och Dante. När Johan åkt till jobbet bestämde vi oss för att åka till Ikea en sväng. Sussie behövde ha lite smått och gott till sitt hus. Och eftersom hon bor i Tärnsjö så blir det inte så ofta hon kommer till Ikea.

2011-09-23 16.02.222011-09-23 16.40.26
Men vi nöjde oss inte där utan det blev en sväng i köpcentra och som öppnade i torsdags. Mycket smått och gott fanns det för barn där. Två “lekparker” hr dom gjort inne för barnen att leka i. Sen fanns det några kända figurer att träffa oxå. Bland annat Mumin som Dante blev helt fascinerade av. Fick nästan lyfta honom därifrån när vi skulle gå.

Tre butiker han vi med innan det var dax att utfodra barnen på donken.
Så kvart i sex var vi hemma och då var tanken att jag skulle ställa mej och baka. Två sorter blidde det innan jag gav upp.

Så igår var det dax för kalas. Min lilla prins har ju fyllt 4. Så från 14 igår var det full fart. Folk kom och folk gick. Dom sista åkte vid sex. Så då var det mat och sen soffan. Klockan tio sov jag.
Hade ju hållit på hela dan med förberedelser. Ballongblåsning, tårtmeckande, kakuppläggning och lite städning.
Men det var en nöjd Dante som gick och la sig igår kväll och det var väl huvudsaken.

2011-09-24 13.41.42Dante klädd för kalas i nya kläder.
2011-09-24 13.13.212011-09-24 14.49.37
Dante var sååå nöjd med sin tårta. Han som inte gillar tårta smakade på den oxå. Självklart ska ljusen blåsas ut oxå…

Ha en bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar