17 september 2009

Anna Anka

http://www.metro.se/2009/09/16/88734/anka-riktiga-man-far-panik-med-barnen/

Efter att ha läst den här artikeln på metro så blev jag bara irretarad och arg. Hur kan en kvinna sitta och säga att svenska pappor är tragiska med sin jämnställdhet och sina blöjbyten. Pappan är väl lika delaktig i barnen som mamma. Han har faktiskt varit där med sin snopp och lekt. Han har lämnat sina spermier. Så ja han är lika delaktigt och har lika stora skyldigheter/rättigheter till barnet.
Hur kan denna kvinna säga det är kvinnans jobb att se till att tillfredställa mannen sexuellt annars får man skylla sig själv om han är otrogen.
Det jag skulle kalla henne är lyxprostituerad som är gift. Att hon har gått tillbaka i utveckligen är tragiskt. Att hon sen är stolt över det är ännu mera tagiskt. Jag kan inte fatta hur en kvinna i dagens samhälle kan resonera på det här sättet.

Det första man fick höra i tv-serien var "att vill min man att jag suger av honom varje morgon så är det min skyldighet som fru att göra det".
Varför säger man ens så! Jag blir fan mörkrädd.

Men det mest skrämmande med Anna Anka är hon vill/tror att hon är en förebild för svenska kvinnor. Hon önskar att fler svenska kvinnor gjorde som hon och åkte till USA och gifte sig med en rik man.
Visst har vi alla någon gång (varje morgon) önskat att man var hemmafru och gift med en väldigt rik man. Men när jag ser det här så önskar jag att jag slapp. Det är underbart att leva i det förhållandet jag lever i. Eftersom vi lever jämställt. Vi delar och turas om med allt från gå upp på morgonen för att ta hand om Dante till att tanka bilen!
Är det inte så det ska vara??? Nej du Anna Anka släng dej i väggen! Är verkligen inte avundsjuk på dej och dina pengar!
Gå in på www.tv3.se/play och titta på måndagens program så förstår ni hur jag kan känna som jag gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar