29 september 2009

Lyckotjej Anna

I morse när jag steg upp var det inte mer än 1 grad varmt. När jag kollade på bilen så vad den täckt med is eftersom det både hade varit under 0 och ösregnat i går.
Som om det inte vore nog så hade jag inte satt i motorvärmar kabeln så att kupé- och motorvärmaren kunde hoppa igång, så det vara bara att klä på sig och springa ner och sätta i den. Sen var det det bara att hålla tummarna för att isen skulle smälta eller i alla fall tina upp lite.
Som den lyckotjej jag är så hade isen smält helt när jag och Dante kom ner så jag slapp skrapa! Annars hade det kommit en sur och irreterad Anna till jobbet och det är inte så trevligt mot dom andra. Det är det värsta som finns att skrapa bilen på morgonen när det är kallt och blåsigt ute. Och när man dessutom har en otålig Dante i bilen.

I och med det här så har höste verkligen kommit. Det märks även på löven på träden. För dom har bytt färger från grönt till orange, rött, gult och brunt. Så nu är det så här fint och underbart ute. Äntligen är det höst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar