20 september 2009

20 september


Söndag är det idag. Som alltid på söndagar så är det lite ångest. Men den här söndagen har varit undebar ändå. Den är inte slut jag vet, men så här långt.
På förmiddagen så passade jag på att baka dom sista kakorna till på tisdag. Johan började ju inte fören 12 idag så det passade bra.
Nu på eftermiddagen så har jag och Dante varit ute 1½ timme. Först tog vi en liten promenix bort till Coop för att köpa ny tandborst till Dante eftersom vi glömde det igår när vi var på maxi. Sen så har vi varit nästan en timme i lekparken. Och förståss så hade Dante med sig sin favoritboll. Den ska helst följa med så fort vi ska ut. Han verkligen älskar den. Det är ju en boll med massa bilar på. Hans två absolut favoritsaker på en och samma gång. Så konstigt vore nåt annat.
Idag är det fotboll som gäller. I skrivande stund spelar Man Utd mot Man City. Ett spännade derby alltså. Efter det så tar Chelsea emot TottenhamStandford Bridget. Där hoppas jag förståss på vinst för Chelsea.
Håller på för fulla muggar att planera inför tisdagen. I morgon, om det gå, ska jag nog sluta lite tidagare. Måste stanna på Barnens Hus och på Maxi och handla det sista inför kalaset. Sen är det bara att åka hem oc städa och baka muffinsarn. Ska pröva ett nytt recept. Så hoppas det är gott?!
Ha en undebar solig september söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar