27 februari 2010

100227

Nu är ordningen återställd här hemma. Dante kom hem för ett par timmar sen och har redan hunnit röja runt i hela lägenheten.
Jag passade på att storstäda medans jag inte hade någon som skulle vara med och dammsuga. SÅ passade jag även på att torka golvet i hallen som var alldeles lerigt efter all snö som vi släpar in. Men att jag städade syns inte nu ett par timmar senare. Det ser mer ut som om det har dragit fram en orkan här hemma, men det är bara min lilla prins som har lekt med alla sina leksaker...

Nu ligger Johan och sover och Dante tittar på Playhouse. Jag själv sitter samlar kraft till att resa mej för att skära sallad och steka fläskfile. Snart så måste jag göra det.
Ikväll blir det nämligen hasselbackspotatis fläskfile, beasås och en stor sallad. Till det kommer jag iaf dricka vin och Johan (han äter painkillers) och Dante kommer nog dricka dricka.
Kvällen kommer väl inte bjuda på några större aktiviter eftersom Johan har så ont i ryggen. Men det blir mys framför tvn med chips iaf....

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar