23 februari 2010

händelserika tisdag!

Underbara hemska snöiga tisdag. Ja så känner jag faktiskt. Så känner jag för varje dag i veckan och speciellt när det är snö ut. Då menar jag inte lite snö som ligger som florsocker på en kaka utan jag menar snö som ligger här på backen och har bildats till stora högar. Och det verkar ju inte räcka med den snön som redan ligger på backen, utan det kommer mera hela tiden.
Och den är ju överallt. Den hamnar innanför jackan, i skorna, i bilen, i väskan ja överallt där den kommer in. Så irretarande. Jag är som ett åskmoln varje morgon jag kommer till jobbet. Jag önskar varje dag jag slår upp ögonen att all snö har försvunnit och att våren är här med värme och sol. Och jag blir lika besviken varje dag.

Men nu var det inte snön jag skulle skriva om. Det var helt enkelt ett sidospår. Dagen har varit sisådär. Den började med att jag vart arg och gick och skällde ut en av loparna för att hon trodde att ett stor verktyg som stod i vägen för henne inte stod i vägen för oss. Ja och sen var det high life en stund. Men det gick över.
Har även suttit på ett häsloseminarium idag på 2 timmar. Lärde mej faktiskt något nytt och det trodde jag inte. Så det var ju faktiskt positivt.

Har även hunnit med ett besök på Media Markt och där hittade jag den här skönheten. Dyr är den, men väldigt fin. Men det är något jag aldrig kommer få. För Johan tyckte den var väldigt ful och inte alls så underbar som jag tyckte. Hittade även ett kylskåp i rosa som jag skulle vilja ha, men det komemr jag heller inte få. Men önska och drömma kan man ju får göra!
Anledningen till besöket på Media Markt var att vi skulle köpa en brödrost och det gjorde vi. Dock ingen rosa men den var i rostfri, så den var fin iaf.


Nu ska jag ta och mysa lite med min lilla älskling om han vill det förstås. Inte helt självklart. Resten av kvällen kommer tillbringas framför tvn i soffan.
Puss å kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar