28 februari 2010

balansboll och köttfärslimpa

Jag var iväg till Rusta på eftermiddagen och köpte en pilatesboll eller balansboll som det oxå heter. Dom är hur sköna som helst att sitta på. Och dom är och väldigt bra att använda träning. När man sitter på en sån här boll så måste man vara rak i ryggen för att sitta bekvämt och det är perfekt för mej som normalt inte sitter rak i ryggen. Nu måste jag öva på det.
Egentligen så köpte jag den bara för att Johan nu ska kunna sitta ner när han har så ont i ryggen. Han använder den från och till men mest är det jag som använder den.

TIll middag idag så lagade jag köttfärslimpa, koktpotatis och gräddsås. Det var hur smaskigt som helst. Jag har sagt det förut, men jag måste säga det igen: Jag är så sjukt bra på att laga mat!

Nu ska jag smurfa en stund innan jag måste röja efter att orkanen Dante har dragit fram i lägenheten.....

Puss å kram på dej!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Hitta din blogg när jag leta på balansboll, sitter i denna stund på balansbollen för att jag har problem med att andas rätt och behöver har rätt hållning för att få ner luften i lungorna och jag får säg att det är riktigt skönt att sitta på bollen och surfa, jobba (som jag egentligen borde göra just nu:-)) Har slutat med att sitta ner på kontoret, står upp hela tiden numera och hemma framför datorn sitter jag på bollen, dock ej när vi äter och tittar på TV, det känns som det gör nytta, använder den även till att träna med lite grann, har inte riktigt hittat rätt övningar....

    Min sjukgymnast tycker att när jag sitter ner så skall jag något i ländryggen som verkligen rätar upp mig och "trycker" till ryggen i ryggsluten, det finns att köpa lite olika sådana.

    Trevlig blogg och det var skönt att få läsa att det är mer än jag som sitter på sin balansboll.

    Kikar säkert in fler gånger, har själv två små barn och sambo, så jag tror att våra vardagar kan speglas ibland :-)

    Kram och var rädd om Dig

    Anna Eliasson

    SvaraRadera
  2. kul att se att det är andra som kollar in här än bara min familj och mina vänner. :)

    SvaraRadera