01 maj 2010

städning och bakning

DSC00231

Nu har Johan äntligen bytt däck på sin bil och jag har äntligen dammsugit bilen. Så nu är våra bilar vårfina. Jag passade även på att tvätta rutorna inne från.

Dante har farit omkring på sin motorcykel. Han tog sig en tur i skogen. Det gick inte så bra som han trodde. Det var för många stenar och rötter så han fastnade hela tiden. Men han var jätteduktig och roade sig själv så jag och Johan kunde gör klart snabbat. 

DSC00232

När vi kom upp så började jag och Dante baka. Jag köpte ju med mej muffinsmix från London. Han blev jättelycklig när han såg vad det skulle vara på dom. När muffinsarna är klara så ska dom nämligen dekoreras med oblat som föreställer Thomas och hans vänner. Och det är ju som bekant Dantes favoriter.

Jag tänkte att vi ska med oss muffinsarna till svärmor senare så får Dante bjuda dom på det. Men jag har en känsla av att han kanske vill ha alla sex för sig själv.

Nu är det dax att gå och göra lite lunch till oss. Ha en fortsatt trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar