18 maj 2010

tisdag

Jaha då var det redan tisdag. Eller redan och redan, men nu är det tisdag. Vädret är underbart just nu. Solen skiner mest hela tiden och det är riktigt varmt och skönt ute. Har idag gjort “sommarskor-premiär” till jobbet. Nu börjar tiden man måste komma ihåg att ta med sig strumpor till jobbet så man inte bara har raggisar. För då kommer jag frysa om mina små fossingar.

Vet att jag inte uppdaterade igår. Men jag kom hem sent. Vi var iväg och tittade på en liten stuga utanför Köping. Jag är helt förälskad i den medans Johan är lite tveksam. Han funderar och funderar. Överlägger mer sig själv och jag vet inte allt vad han gör. Men Den här veckan sak vi i alla fall lämna besked om vi vill ha den eller inte. Håller alla mina två tummar just nu….

I morgon så är det en väldigt jobbig dag på jobbet. Det är inte vilken onsdag som helst, utan det är en dag med minnesstund för min kära kollega som hastigt avled i fredags på jobbet. Det kommer inte bli lätt att vara där, men det känns som något bra för oss alla. Hans familj kommer att vara på plats vilket gör det hela lite jobbigare. Många tårar kommer att fällas och många tankar kommer att finnas (det gör det redan nu). Men som sagt, det känns som ett bra sätt att gå vidare.

Nu väntar snart sängen och lite sömn så jag orkar med morgondagen! Ha en fortsatt trevlig kväll och förhoppningsvis bättre onsdag än mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar