31 maj 2010

vad gjorde man förut?

DSC00288

Vad gjorde jag innan jag fick barn? Ja det är en fråga jag ofta ställer mej. Med tanke på att min vardag numera består i tvätt, disk, plockande, matlagning och en massa tjat.

Hur fick jag vardagarna att gå förut? Vad gjorde jag när jag kom från jobbet? Det minns jag tyvärr inte. Antagligen så låg jag på soffan och åt choklad och följde en massa serier. Inte tränade jag och inte städade jag varje dag. Det är en sak som är säkert.

Det är inte så att jag inte gillar mitt liv som det är idag. Jag tycker att mitt liv är helt underbart. Jag älskar mina 2 killar. Dom förgyller helt klart min vardag. Utan Johan och Dante vet jag inte riktigt hur mitt liv skulle vara något att leva för. Så det gör absolut ingenting att jag får tvätt, diska, plocka, laga mat och tjata. För det ser jag som ett privilegium helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar