12 oktober 2011

111012

Ojoj vad jag har varit produktiv idag. Har fått en hel del gjort som jag tänkt att jag ska göra i flera dar.
Började dagen med att lämna Dante på dagis. Han såg verkligen fram emot det, efter att ha varit hemma i 4 dar.
Burr vad det var kallt i morse. Frost överallt, så det var bara att leta reda på tjocka vantar och mössa till Dante och ta på honom extra mycket kläder. Tyvärr så har jag ingen tjock jacka, eller jag har ingen jacka överhuvudtaget som går och knäppa längre.

2011-10-12 15.52.50

Var ju och klippte Dante i måndags för att han skulle vara snygg tills han skulle ta kort på dagis.
En annan tanke var oxå att slippa mössfrisyren. Och som ni ser så hjälpte det inte. Han har lika vilt hår när han tar av sig mössan, nu som för ett par dar sen.
Men han tycker han är snygg och det är väl huvudsaken. Tycker i och för sig att han är ganska söt när han ser ut så där.

Har även hunnit med att baka bullar. Upptäckte här om dagen att det var tomt på bullar i frysen. Även alla andra mjuka kakor som jag har haft i frysen var slut.
Har varit lite slarvig med att baka. Inte likt mej. Så dom närmsta dagarna ska jag ägna en en liten stund varje dag åt att fylla på frysen. Så som sagt så bakade jag vanliga hederliga kanelbullar. Smaskigt gott var det och helt klart värt att ha lite ont i ryggen.

2011-10-12 16.19.20


I morgon på dagis så har dom maskerad. Dante har bestämt att han ska vara pirat. Och istället för att köpa så bestämde jag mej för att ta lite kläder han hade och göra om dom.
Tycker att resultatet blev faktiskt bättre än vad jag trodde det skulle bli. Tror han blir riktigt nöjd. Hoppas verkligen det. Jag tycker det är ganska roligt att sy och pyssla. Men blir trött i ryggen. Eller trött och trött, jag får snare ont. Det är det som stoppar mej ifrån att hålla på. Men det blir väl bättre när bebisen kommer ut.

2011-10-12 19.15.49









Nu ska jag äta lite choklad och titta på Arga snickaren.
Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar