14 oktober 2011

Att känna sig tjock!

Alla gravida har en period som man bara känner sig fet. Det syns inte att man är gravid utan det ser bara ut som man är tjock.
Jag är i den perioden nu. Skulle jag inte känna sparkar så skulle jag seriöst tvivla på att jag hade ett barn i magen. När jag tittar mej i spegeln (med kläder på) så ser det ut som om jag har levt på pizza, hamburgare och chips i flera år. Känner när jag går ute bland folk att jag ibland får frågande blickar om det är “pommes frites eller penis?” Har lust ibland att bara skrika rakt ut att “Ja jag är gravid. Jag är inte bara tjock!”

Sen där där känslan av att man är som en flodhäst när man ska böja sig ner. Att man håller på att tippa framåt för att magen tar emot låren. Det är inte helt lätt att få på sig ett par strumpor (ja jag är v19). Känsla av att man aldrig någonsin mer kommer känna sig smidig har infunnit sig. Jag vet att jag efter ett par månader efter förlossningen kommer känna mej mer smidig än nu. Och jag vet att jag inte kommer vara en flodhäst resten av mitt liv.
Men ändå, när man ska böja sig ner för att ta upp något från golvet så får man känslan av att man kommer vara så här resten av livet.
Det värsta är ju faktiskt oxå att det blir bara värre och värre ju närmare dagen D man kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar