25 oktober 2011

Nu är det jul igen,nu är det jul igen….

….eller inte alls i närheten faktiskt. Men det kändes som det vid lunchen. Det blev nämligen risgrynsgröt med massor av kanel och socker på. Till blev det en skinksmörgås med senap (tog tyvärr ingen bild). Nu menar jag inte sån där vanlig rökt skinka i tunna tunna skivor som ligger i tråkiga plastförpackningar. Utan jag menar riktigt hederlig julskinka eller helgskinka som dom kallar det så här års.
Dom hade billig på Maxi i dag när vi var där och handlade så det väl en på 2 kg. Mumsigt gott var det och mycket jul känsla, men jag griljerade den inte. Vill spara lite av det goda och det juliga till december.

Som sagt vi var på Maxi och handlade och då passade jag på att springa in på Cura för att hitta något mot mitt envisa munsår eller sprickorna i mungipan som det är. Då vart jag rekommenderad det här:
2011-10-25 13.49.24

Den vita är det jag har till sprickorna och det funkar fantastiskt bra dom få timmarna jag har använt det. Den andra var ett gratisprov som jag sen ska pröva på Dantes torra fläckar han får under vintern. Den ska tydligen vara superbra. Ska även använda den vipa runt Dantes mun eftersom han är helt hopplös när det gäller att slicka sig runt munnen.
Hon berättade oxå att man kan använda den på spruckna nagelband. Var har den här krämen varit hela mitt liv???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar