03 oktober 2011

En fullspäckad helg

Ja helgen har gått i ett. I lördags så var det sommar värme med strålande sol. Så på förmiddagen så packade vi matsäck och styrde bilen ut i skogen. Det var meningen att vi skulle ta en lugn promenad, men det slutade med att Johan plockade svamp. Det fanns hur mycket trattisar som helst.
Så när vi kom hem så åkte vi till Johans mamma för att hämta torkmaskinen. Så nu har vi torkade trattisar hela vintern lång.2011-10-01 13.37.33

Det blev även en fika i solen hos svärmor. Vi hade köpt med oss wienerbröd. Och det var nog som färskaste wienerbröden jag någonsin ätit. Avslutade hela dan med att grilla hamburgare.

2011-10-02 10.40.56Igår var det knatteskutt för Dante. Det var ridning på schemat. Det var något han verkligen sett fram emot. Men när han väl satt på hästen så såg han livrädd ut. Men efter en stund så blev det bättre och när han klev av så tyckte han det var helt okej.

PÅ eftermiddagen var det kalas dax. Denna gång i Mariefred. Min morbror och moster fyllde år i fredags. Det var kakor, tårta och kaffe som vanligt. På hemvägen stannade jag och Dante på donken. Var inte hemma fören vid sju igår. Trött som bara den var jag.
Och inte fick sova något i natt heller. Halv fyra tittade jag på klockan sista gången. Sen vaknade Dante halv sju. Så inte många timmar blev det. Men jag får gå och lägga mej tidigt ikväll.

Om en stund ska jag berätta för er om dagens äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar