06 juni 2009

090606

Sveriges nationaldag. Hur vi svenska nu firar den vet jag inte. Men på nåt sätt så känns det som att vi försöker härma våra kära grannar i väst. Än så länge så tror jag inte att det funkar speciellt bra. Men våra barn och deras generation kommer nog att fira den 6 juni på samma sätt som norrmännen firar 17 maj. Jag hoppas i alla fall att dom kommer att göra det.

Idag blev det ju ingen 30-årsfest i Dalarna för våran del. Dante har varit dålig. Förkyld, febrig och allmänt gnällig. Så vi valde att stanna hemma.
Tomas och ungarna var över och fikade en timme. Mer orkade nog ingen av oss. Men det är trevligt när vi träffas. Det blir inte lika ofta nu mera när vi har Dante och han har ungarna på hel tid. Men Dante, Moa och Markus leker väldigt snällt ihop trots åldersskillnaden. Så det är skönt.

Annars så har vi inte gjort så himla mycket. Var till Coop en sväng och sen har vi tittat på tv och busat och lekt. Mysigt har det varit.
Nu hägrar fotbollen och en massa snacks. Känner för att ha en moffardag idag. Jag tänker äta tills jag nästan spyr.
Hörs i morron och då hoppas vi Sverige har vunnit mot Danmark utan att någon Dansk har varit på plan och förstört....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar