07 juni 2009

söndag

Ännu en helg har dragit förbi. Inte mycket har det blivit gjort. Men som alltid när man har sådan helger så känner man sig utvilad och redo för en arbetsvecka. Skoj ska det bli för en gång skull att gå till jobbet. Det kan bero på att jag nu bara har 9 arbetsdar kvar innan min 5 veckor långa semester.

Skönt ska det bli och kul att få vara hemma med Dante på heltid igen. Det är snart ett år sedan jag började jobba. Det har gått fort. Mycket har vi hunnit med och mycket har förändrats.

Om vi tyckte det hade hänt mycket det första året så ska vi inte tala om vad som har hänt det senaste året.

Vi har verkligen blivit en liten familj, med alla rutiner. Det är skönt att ha några att komma hem till. Det är skönt att veta att oavsett vad som har hänt underdagen så finns alltid mina underbara killar hemma och väntar. Den tanken brukar jag ta fram när det är grönjävligt på jobbet och ingenting funkar eller vill som vi (det händer ganska ofta). Då käns det skönt.


I dag var vi på Ikea en sväng. Det blev tyvärr inget, hör och häpna.

För det första skulle vi inte ha något speciellt utan åkte dit för att få komma hemifrån en stund och för det andra så kändes det som om hel västerås var där just idag. Men vi tittade på en garderob in till sovrummet så vi kan få undan alla min kläder och få bort dom två byråerna som nu finns där. För trots att jag nu har bott här i 3 år så har jag fortfarande bara ne liten byrå och en liten del av den stora garderoben. Så nu har jag sagt att vi ska köpa en garderob in till sovrummet .Så vi får bort byråerna och kan rensa ut bland Johans ALLA kläder och sen eventuellt få in någon form av förvaring till Dante i den stora garderoben. Så nu får vi se vad som händer. Dyrt kostar den så anting måste vi spara eller så blir det månadsbetalning på den. Vilket har vi inte bestämt.


Rösta har vi oxå gjort idag. Det är ju EU-val idag. Vi tvekade länge både Johan och jag på vad det var vi skulle rösta på. Men så i torsdags på jobbet så slog det mej att piratpartiet blir det. Och då hade tydligen Johan fått samma tanke (läskigt). Så det blev det.


Så som sagt så har det inte blivit mycket gjort i helgen, men lite har det blivit. Inte minst så har vi förmodligen undvikit ett para VAB-dagar den kommande veckan.



Dante myser i soffan framför pingu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar